Otrzymałeś propozycję zmiany umowy na dostawę prądu? Uwaga na pewien haczyk

Otrzymałeś propozycję zmiany umowy na dostawę prądu? Uwaga na pewien haczyk

Od kilku miesięcy akwizytorzy firm energetycznych proponują klientom na pierwszy rzut oka atrakcyjną ofertę dostawy prądu. W umowie jest jednak zazwyczaj haczyk w postaci opłaty handlowej, która powoduje to, że rachunki za prąd tak naprawdę są wyższe. Na co zwrócić uwagę zanim podpiszemy umowę z nowym dostawcą prądu?

Po podpisaniu z pozoru korzystnej umowy na dostawę prądu możemy być niemile zaskoczeni, gdy otrzymamy pierwszy rachunek.

 

Taryfa G11k lub G12k z opłatą handlową

To właśnie przystąpienie do taryfy G11k lub G12k zazwyczaj powoduje wzrost kosztów prądu. Cena samej energii i przesyłu może rzeczywiście być stała, tak jak oferują ją akwizytorzy i przez trzy czy dwa lata się nie zmieni. Zmieni się jednak opłata handlowa, którą naliczy operator w zależności od tego, ile mamy liczników. Opłata handlowa wynika też z kosztów obsługi klienta (przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych itp.). Tak naprawdę pod hasłem „opłata handlowa” może znaleźć się wiele dodatkowych kosztów, które mogą nas zaskoczyć po otrzymaniu rachunku za prąd.

Przedstawiciele handlowi firmy oferującej nowe warunki umowy są odpowiednio przeszkoleni i proponują szybkie podpisanie aneksu lub umowy. Kuszące może być to, że przy rosnących cenach prądu, my będziemy mieli przez kilka lat stałą stawkę. Nie warto jednak się spieszyć i zanim zdecydujemy się na zmianę taryfy, skonsultować umowę z ekspertem lub dowiedzieć się więcej o ukrytych kosztach. Wielu akwizytorów celowo nie informuje o tym, w jaki sposób będzie naliczana opłata handlowa. Po zawarciu tego typu umowy nasz rachunek za prąd może być nawet o kilkadziesiąt procent wyższy niż dotychczas.

Dokładnie czytaj umowę przed jej podpisaniem

Zanim zdecydujemy się na przejście na taryfę G11k lub G12k, warto dokładnie przeczytać umowę i zapytać o dodatkowe koszty. Nie podpisujmy też umowy od razu. Możemy skonsultować ją z kimś z rodziny lub znajomych. A nawet poszukać opinii w sieci o proponowanej nam taryfie.

Pamiętajmy, że po podpisaniu umowy mamy 14 dni na odstąpienie od niej. Każda zmiana taryfy podczas trwania prawomocnej umowy może być trudna i wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych wysokich kosztów.

 

Formularz kontaktowy

Oferujemy bezpłatny projekt instalacji fotowoltaicznej.

Dziękujemy. Niedługo się skontaktujemy!